Poradnik: problem z urządzeniem

 

Każdy z routerów zakupionych u nas posiada dwie częstotliwości: 2,4ghz i 5ghz. Częstotliwości te odpowiadają za sygnał Wi-Fi.
Na przykład:

  • częstotliwość 2,4ghz dedykowana jest w pomieszczeniach zamkniętych, gdzie znajduje się więcej mebli czy sprzętów,
  • częstotliwość 5ghz nadaje lepszy zasięg w pomieszczeniach otwartych, przestrzennych

 

Zasięg sieci można też sprawdzić na telefonie komórkowym. Trzeba wejść w ustawienia telefonu , następnie wejść do zakładki Wi-Fi i znaleźć w liście sieci swoją nazwę sieci Wi-Fi i zobaczyć poziom sygnału czyli ilość kresek.

 

Jeżeli sieć Wi-Fi jest nie widoczna, sprawdź czy router jest podłączony do prądu. Następnie zobacz czy na routerze świecą diody 2.4Ghz i 5Ghz jeśli posiadasz router zakupiony u nas. Jeżeli te diody świecą to sprawdź czy sieć Wi-Fi widoczna jest na innych urządzeniach. Jeżeli nie widać to zrestartuj router odłączając od prądu i z powrotem podłączyć.