Poradnik: brak dostępu do sieci światłowodowej

Modem światłowodowy – świecą wszystkie diody:

Sprawdź czy na modemie świecą diody: POWER, PON, GE (Patrz zdjęcia niżej)
* w przypadku modemu ZTE zamiast diody GE będzie dioda LAN. (zdjęcie poniżej)

 

 

Jeśli diody świecą, powinieneś zrestartować urządzenia które posiadasz. Wyłącz najpierw modem, potem router (jeśli taki posiadasz). Urządzenia całkowicie powinny zostać odłączone od kabla zasilającego (w przypadku ZTE i EVOTECH będzie to czarny kabel). Gdy urządzenia są już odłączone, poczekaj 2-3 minuty. Po upływie tego czasu włącz urządzenia w tej kolejności: Najpierw modem – poczekaj aż diody się zaświecą (POWER, PON), następnie podłącz router do zasilania (do prądu). Gdy router uruchomi się poprawnie, na modemie powinna migać dioda LAN/GE.  Jeżeli po podłączeniu routera sieć jest dalej nie dostępna, podłącz kabel sieciowy (szary kabel na zdjęciu) z modemu bezpośrednio do komputera bądź laptopa. Po podłączeniu kabla sprawdź czy internet jest dostępny na urządzeniu (komputer/laptop). 

Jeśli nie, skontaktuj się z biurem obsługi klienta: + 22 205 09 54

*Zawsze trzeba pamiętać, aby sprawdzać czy wszystkie kable są poprawnie podłączone(dociśnięte).

 


Modem światłowodowy – dioda LOS miga na czerwono

 

 

Gdy na modemie dioda LOS miga na czerwono, odłącz modem od zasilania i odczekaj 2-3 minuty. (Patrz zdjęcie niżej)

 

 

Po upływie pewnego czasu (2-3 min.) włącz modem do zasilania. Jeśli dioda LOS nadal miga, odepnij kabel światłowodowy od modemu i odczekaj 2-3 minuty, a następnie z powrotem podepnij kabel do modemu. Sprawdź również czy z gniazdka światłowodowego nie wypiął się kabel światłowodowy. Gniazdko światłowodowe to element z którego wychodzi kabel światłowodowy do modemu ZTE lub EVOTECH (Patrz zdjęcie niżej)

 

 

Gdy modem zacznie działać poprawnie, dioda LOS powinna całkowicie przestać migać, a tym samym powinna zacząć świecić dioda PON.

Jeżeli dioda LOS nadal miga, skontaktuj się z biurem obsługi klienta +48 22 205 09 54

 


Dioda LAN/GE nie świeci się:

Sprawdź czy kabel sieciowy (RJ-45) jest dobrze podłączony (dociśnięty) do komputera lub routera. Sprawdź też czy kabel nie wypiął się z modemu (Patrz zdjęcie niżej).
Jeśli kabel wypiął się, wepnij go. Wtedy sprawdź czy dioda LAN zaświeciła się.

 

Podepnij wtedy kabel do routera/komputera. Jeśli dioda LAN zaświeciła się, sprawdź czy jest dostęp do sieci. Na urządzeniu z którego korzystasz z Internetu powinno być wejście z opisem LAN.

 

Jeśli na modemie nie zaświeci się dioda LAN, a na routerze nie zaświeci się dioda WAN, skontaktuj się  z biurem obsługi klienta +48 22 205 09 54

 


 

WAŻNE!!!

Kabel od modemu do routera musi być podpięty do portu WAN! Port WAN na routerach będzie się różnić kolorem od portów LAN. Na przykład na routerach NETIS, TP-LINK będą one koloru niebieskiego, zaś na routerze PHICOMM będzie port koloru pomarańczowego.